Pengaruh Preferensi Konsumen dan Iklan Online terhadap Keputusan Pembelian pada Produk Skin Hero (Studi Kasus pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis di Universitas Pembangunan “Veteran†Jawa Timur)
Abstract
The purpose of this assessment is to determine impact. from consumer preferences and online advertising to purchase decisions. Hero skin products in mobile legends online games where this should be a tertiary need that does not have to be met first. However, many young people are more concerned with buying skin products than other long-term needs. The population in this study were Management students at the East Java "Veteran" National Development University with a total sample of 101 respondents. This study used a data collection method with a questionnaire distribution system using Google Form media and using Smart PLS as a data analysis tool. The results of this study show that (1) consumer preferences contribute to purchasing decisions for skin hero products and this contribution has a significant impact, (2) online advertising contributes to purchasing decisions for skin hero products and the contributions made have a significant impact.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aqsa, M. (2018). Pengaruh Iklan Online Terhadap Sikap Dan Minat Beli Konsumen Secara Online Di Kota Palopo (Survei pada Pengguna Internet di Kota Palopo). Jurnal Ilmu Ekonomi, 3(1), 82– 93.
Fernando, A. D., & Mayliza, R. (2019). Pengaruh Persepsi Dan Preferensi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Makanan Siap Saji Fried Chicken Pada D’Besto Di Kota Padang Cabang Siteba. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1–10.
Fitria, F. D., & Mahfudz. (2018). Pengaruh Citramerek, Preferensi Konsumen, Word of Mouth, Kepercayaan, Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Jasa Go-Ride (Studi Pada Mahasiswa Universitas Diponegoro). Diponegoro Journal Of Management, 7(2), 1–13.
Lolowang, A. r. I. (2019). Pengaruh Persepsi Dan Preferensi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Rumah Tipe Premium (Studi Pada Konsumen Kawanua Emerald City Akrland Manado. Jurnal Riset Bisnis Dan Manajemen, 7(1), 91–110.
Prasetya Yoga Adhitya, Astono Dwi Ari, R. Y. (2021). Analisa Startegi Pengaruh Influencer Marketing Di Social Media, Online Advertising Dan Content Marketing Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Toko On Line Zalora). Jurnal Ilmu Manajemen Dan Akuntansi Terapan (JIMAT), 12(2), 133–148.
Rawis, A. G. G., Mandey, S. L., & Roring, F. (2022). Pengaruh Periklanan, Publisitas Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Menggunakan Aplikasi Grab Di Manado. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(1), 308–319.
Samosir, B. A., & Wartini, S. (2017). Pengaruh Iklan pada Keputusan Pembelian melalui Sikap Konsumen. Management Analysis Journal, 6(3), 255–261.
Stephen, A., Canthika, A., Subrata, D., & Veronika, D. (2019). Pengaruh Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Indonesian Business Review, 2(2), 233–248.
Sururi, M. (2021). Preferensi Konsumen dalam Pembelian Produk yang Dipasarkan di Supermarket TIP TOP Cabang Ciputat. Jurnal Bisnis, Keuangan, Dan Ekonomi Syariah, 1(1), 47–56.
Tanady, E. S., & Fuad, M. (2020). Analisis Pengaruh Citra Merek dan Kualitas layanan Terhadap Keputusan Pembelian Tokopedia di Jakarta. Manajemen Pemasaran, 09(02), 113–123.
Wahyudi, N. A. (2019). Analisis Faktor Faktor Preferensi Konsumen Dalam Keputusan Pembelian Booth Boca. Manajemen Dan STart-Up Bisnis, 4(5), 746–755
DOI: http://dx.doi.org/10.33087/jmas.v8i1.844
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
J-MAS (Jurnal Manajemen dan Sains) Published by Master of Management Program, Faculty of Economics, Batanghari University |